메뉴 건너뛰기




Volumn 10, Issue 2, 2000, Pages 123-144

The impact of home computer use on children's activities and development

Author keywords

[No Author keywords available]

Indexed keywords

AWARENESS; CHILD DEVELOPMENT; COGNITION; COMPUTER SYSTEM; HOME; INTERNET; LEARNING; OBESITY; PHYSICAL PERFORMANCE; POLICY; RESEARCH; REVIEW; WELLBEING;

EID: 0034455517     PISSN: 10548289     EISSN: None     Source Type: Journal    
DOI: 10.2307/1602692     Document Type: Review
Times cited : (307)

References (113)
  • 4
    • 84862712400 scopus 로고    scopus 로고
    • See note no. 2, Turow; see also Lexmark International. New survey finds personal computers have positive effect on the American family. Press release. Lexington, KY: Lexmark International, Inc., December 4, 1996
  • 9
    • 84862709229 scopus 로고    scopus 로고
    • Simultaneous use of PC and television growing rapidly. Press release. New York: Media Metrix, July 12, 1999
  • 17
    • 0005485297 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 18
    • 0032804969 scopus 로고    scopus 로고
    • Media education
    • August
    • (1999) Pediatrics , vol.104 , pp. 341-343
  • 19
    • 0029112351 scopus 로고
    • Children, adolescents, and television
    • October
    • (1995) Pediatrics , vol.96 , pp. 786-787
  • 21
    • 0005398793 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 24
    • 0028294288 scopus 로고
    • Video game-related seizures: A report on 10 patients and a review of the literature
    • Mean age of those included in the study was 13.2 years
    • (1994) Pediatrics , vol.93 , pp. 551-556
    • Graf, W.D.1    Chatrian, G.2    Glass, S.T.3
  • 28
    • 0005469094 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 32
    • 0005399369 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 34
    • 0005436015 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 35
    • 0005479212 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 45
    • 0002749121 scopus 로고
    • The amazing video game boom
    • September 27; see also note no. 11, Roberts, Foehr, Rideout, et al.
    • (1993) Time , pp. 54-59
    • Elmer-Dewitt, P.1
  • 50
    • 0005447622 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 59
    • 0005435180 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 62
    • 0005399192 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 63
    • 0005480088 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 64
    • 0032369821 scopus 로고    scopus 로고
    • An examination of violence and gender role portrayals in video games: Implications for gender socialization and aggressive behavior
    • (1998) Sex Roles , vol.38 , pp. 425-442
    • Dietz, T.L.1
  • 85
  • 86
    • 84937183499 scopus 로고    scopus 로고
    • The Pentagon goes to the video arcade
    • July. A review of video games used for military training
    • (1999) Progressive , vol.63 , pp. 27
    • Platoni, K.1
  • 87
    • 0005399373 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 88
    • 0005472484 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 89
    • 0005485301 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 90
    • 0005399726 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 99
    • 0005433019 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 103
    • 0005485302 scopus 로고    scopus 로고
    • See note no. 77, Turkle, p. 169
  • 105
    • 0005402516 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 106
    • 0005402319 scopus 로고    scopus 로고
    • note
  • 108
    • 0005441829 scopus 로고    scopus 로고
    • See note no. 77, Turkle, p. 13
  • 111
    • 0003013561 scopus 로고    scopus 로고
    • Impact of virtual reality on young adults' physiological arousal and aggressive thoughts: Interaction versus observation
    • P.M. Greenfield and R.R. Cocking, eds. Norwood, NJ: Ablex
    • (1996) Interacting with video , pp. 67-81
    • Calvert, S.L.1    Tan, S.L.2
  • 112
    • 0005450257 scopus 로고    scopus 로고
    • See note no. 77, Turkle, p. 11


* 이 정보는 Elsevier사의 SCOPUS DB에서 KISTI가 분석하여 추출한 것입니다.